woensdag 15 september 2010

Van vijf naar zes gezinsleden

Meteen maar even verduidelijken die kop, want hier en daar spugen wat lezers van schrik hun kopje koffie uit over het toetsenbord, en dat is doodzonde van een goede pc...:-)
NEE, we hebben géén nieuw BKA-nummer aangevraagd! We hebben wél gezinsuitbreiding gehad, met het zo vurig verlangde nieuwe huisdier. Een cavia is het geworden!

Vorig jaar hadden we twee muizen, Vlekkie en Vlekje. Tijdens onze Chinareis hebben die gelogeerd bij de familie Budding-Boerma. Ik was al nooit zo wildenthousiast over de beestjes - ik was doodsbenauwd dat ze zouden ontsnappen - en was daarom dolblij dat ze na een tijdje daar een permanent huis vonden. (Inmiddels is een van de muizen naar de eeuwige jachtvelden gegaan, verdrietig genoeg.)

Maar goed: een huisdier dus. Veel dieren vielen af doordat ze niet praktisch zijn, niet knuffelbaar genoeg of in papa's allergiezone zaten (niet fysiek allergisch, trouwens.) Cavia's zijn ook niet bepaald zijn favoriete dier, maar goed... Ik ben sinds 1 september fulltime zelfstandig ondernemer vanuit huis en het is wel wat stilletjes zo. Al sinds mijn zesde heb ik cavia's gehad (met wat tussenpozen; de laatste is overleden toen Casper 1 was) dus ervaring genoeg. Het is Saartje geworden! Casper mocht van HJ en YX de naam bedenken. Een meisje, dus een meisjesnaam. HJ heeft volgens mij geen ervaring met huisdieren, maar stelde zich keurig voor... 'Hallo Schaartje! Atte Hong Jie!' en gaf een lief kusje! Gek genoeg kan hij Saartje bijna niet zeggen, dus hij houdt het op Staartje of Schaartje... :-)





11 opmerkingen:

  1. Ook wij hadden vroeger huisdieren thuis: cavia's en parkietjes. Ben toch eerlijk gezegd erg blij dat ik fysiek allergisch ben voor alles wat een vacht heeft. En vissen komen er voorlopig ook niet meer in, want daar wordt toch niet naar om gekeken. Ze houden het maar bij hun pluchen huisdieren (kan ik ook al niet tegen).

    Maar het zijn wel hele schattige foto's. Zo'n cavia is natuurlijk ook lekker aaibaar.

    Veel plezier met de gezinsuitbreiding!

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Van Harte Gefeliciteerd hoor met de gezinsuitbreiding.
    Voor de kinderen erg leuk en altijd goed dat ze iets hebben om voor te zorgen.
    Dat van die muizen kan ik mij wel voorstellen haha, ik heb er vroeger ook een gehad, dat was niet zo'n succes.
    Nu hebben we hondjes, konijn, hamster en visjes.
    Gezellig toch.

    Veel geluk samen.
    gr.Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha hier op kantoor kon ik wel een nieuwe pc gebruiken, maar helaas te snel doorgelezen ;-).
    Gezellig zo'n knibbelbeestje in huis en Saartje is een hele lieve naam, erg goed uitgekozen.
    Grt Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk beest. Want zo te zien is het geen kleintje! Wij hebben een dwerghamster en vissen. Toen ik pas voor de grap tegen Yuan zei dat we er nog een dwerghamster bij gingen halen, antwoordde ze snel: 'ik heb liever een derde vis'. Je begrijpt dat de hamster niet favoriet is, want die kan bijten en de rest. En de vissen kunnen in hun kom geen kant op, dus voor haar het veiligst. Neen, een (huis)dierenliefhebber zal ze nooit worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, waren jullie toch maar even hier langs gekomen, dan was het vast zo'n schattig poesje geworden, haha! Maar volgens mij ben jij meer een cavia-mens en als moeder kun je dat lekker 'sturen'.
    Saartje is een hele leuke naam Casper - had ik zelf ook kunnen kiezen. Ons nieuwe poesje heet Doortje, dus dat is wel een zelfde soort naam, vind je niet?
    Heel veel plezier met Saartje en zorg dat ze niet geplet wordt in jullie omhelzingen, he?!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha 't is dat ik weet dat je BKA aanvraag voortijdig retourtje buize Visser zou krijgen anders had ik me bij het lezen van de kop ersntig gepasseerd gevoeld hahaha.

    Ik wil er zondag alles over horen van de kinderen ;-) Ik kan natuurlijk Sam ook meenemen dan kan hij een tijdje logeren om je gezelschap te houden. Zal me een paar punten opleveren bij YX ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk een cavia. Ik had ze vroeger ook altijd (heb nu twee kinderen daarvoor in de plaats ; ) en op een gegeven moment zelfs 7 stuks. Moeder, vader en kinderen. Maar wel gezellige huisgenoten. Veel geluk met S(ch)aartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellie! Hier wel zo'n huishouden waar iedereen van dieren houdt. Florin (en mama) spannen de kroon ;-). We hebben 2 (bijna 3) katten en een hond. Nijnen hebben we ook gehad, maar dat doen we maar niet meer.
    Greetz! x Vonne
    PS Wat heeft HJ toch een enorm vriendelijke uitstraling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor, zo'n cavia! En aan de foto's te zien, is niet alleen mama er blij mee, ze stralen helemaal!

    Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai,

    Wat gezellig een cavia! Het schijnt alleen, tip die ik van Irene kreeg, dat cavia's een beetje eenzaam worden alleen, dus wij hebben er nu twee die inderdaad jut en jul samen zijn.
    Hj is bij ons op school door de meiden omgedoopt door het bosmannetje:))
    Leuke foto's!

    groetjes en veel plezier met Saartje!
    Machteld

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier een allergische mama en dochter voor alles wat naar knaagdier neigt. Dit argument gebruikt om eindelijk een hond aan ons gezin toe te mogen voegen. En leuk dat dat is. Zelfs onze vent, bang voor alles wat harig is, is helemaal om en dreigt een grote huisdierenvriend te worden. Leuk.

    Hartelijke groet,

    Bea

    BeantwoordenVerwijderen