zaterdag 2 oktober 2010

Caspers verzuchting

C: "Jeetje, het lijkt wel alsof Chinese kinderen véél sneller bleren dan Nederlandse kinderen."
Ik: "Ik denk het niet hoor. Wij hebben er toevallig twee, maar er zijn er meer dan een miljard. Er zijn vast ook Chinese kinderen die net als jij eerder boos worden dan dat ze verdrietig zijn of gaan jengelen."
C: "Nou, dan had ik er daar wel twee van gewild!"

Tsja... Verschillende manier van reageren op situaties die niet zijn zoals jij het had gewild (omdat je op je kop krijgt voor iets, of wordt aangesproken op iets dat je doet of hebt gedaan). Casper wordt inderdaad eerder opstandig en boos, terwijl Ying Xin in huilen uitbarst. Hong Jie zit er ergens tussenin... Maar was vandaag echt een enorm jengelaapje.
Gelukkig ligt iedereen op apengapen en kan mama even met de benen omhoog. Al moet er nog best wat gebeuren (ook mijn actielijstje blijft door omstandigheden wel eens voller dan ik zou willen...), vanavond even niet meer!

1 opmerking:

  1. ik heb gelezen (helaas voor Casper) dat het waar is dat Chinezen sneller leren. Van alle bevolkinsgroepen op aarde zijn de Chinezen gemiddeld het slimst!!! ;o)

    En dan die hypermoeders....het is ZOOO waar. En ik ben zo'n doos die daar nog gevoelig voor is ook. SUPER irritant :o)
    doei Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen