donderdag 7 oktober 2010

Over snoep en zo

Ook na veel aansporen begint Opa John nog geen eigen weblog... Dus dan ga ik er maar over berichten. Mijn ouders zijn afgelopen weekend naar een Snoepreunie geweest. Heeft niets te maken met Haribo of dropveters, maar wel met mensen met de achternaam Snoep! Ik niet (ook mijn meisjesnaam niet), maar wel mijn grootmoeder van moederskant. Ik ben dus een kwart Snoep! :-) Omdat mijn ouders nogal dol zijn op het uitpluizen van de familiestamboom was dit weekend helemaal in hun straatje. Zo'n 350 van de meer dan 600 nog levende Snoepen uit de hele wereld (tot Canada en Nieuw-Zeeland aan toe) verzamelden zich in Middelburg voor een mega-familiereunie. Met een hele sliert familieleden erbij natuurlijk, zoals mijn ouders. Leuk feestje!

Ik verdeel mijn tijd tussen werken, kinderen en huishouden. Dat laatste omdat de luxe van een werkster er even niet meer inzit (al verdedig ik het bestaan van onze strijkmevrouw Te Vuur En Te Zwaard, dat nog wel). Het is zoeken naar een ritme, want wanneer werk ik nou en wannneer ben ik vrij? Even een privémail tussendoor sturen gaat prima, maar ook nog dat wasje doen en die verjaardagskaart schrijven - dat is even niet de bedoeling. Focus!

Ik heb me opgegeven voor tien keer overblijfmoederschap op Caspers school. Vandaag de derde keer geweest. Een feest der herkenning schreef ik al... Vandaag riep ik de kinderen naar binnen omdat de bel gegaan was.
'Kom jongens, naar binnen, het is één uur!'
'Nee juf, want het is niet donker, het is geen nacht. U bedoelt natuurlijk 13 uur!'
Zucht... Dat kan je alleen maar op de Leonardo van een vijfjarige te horen krijgen! :-)))

3 opmerkingen:

  1. Die opmerking .... hahaha.
    Yuan Yuan kan ook wel eens zoiets zeggen, soms vermoeiend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De variant hier is, nee het is 12.59 uur dus nog geen 1 uur. Ik heb er hier twee van in huis, als je zo'n hele ploeg in een kluitje hebt, lijkt me af en toe aardig vermoeiend :). En waarom moeten we eigenlijk naar binnen omdat het 1 uur is???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Argh, net lange reactie geschreven op je laatste berichtjes....krijg ik error :-(

    Vonne

    BeantwoordenVerwijderen