dinsdag 23 november 2010

HJ in de lappenmand

Hong Jie was gisteren niet topfit en vandaag kwam hij ziek zijn bed uit. Buikpijn! Nee, meneer hoefde geen plakje worst (wat zijn ochtendsnack is, bij Sesamstraat). Zelfs geen snoepje (de controlevraag van Ying Xin, die probeert alle niet-noodzakelijke aandacht voor HJ te voorkomen). Echt niet lekker dus!

Een dagje thuis bij mama. Niet heel praktisch (tussendoor werken), maar wel even nodig. Toen ik hem afdroogde na een warme douche begon hij over een nieuwe Hong Jie. Dat doet hij vaker, naar aanleiding van foto's meestal: ik denk dat het zijn manier is om te praten over verandering, dat hij er anders uitziet, 'nieuw'. Dit keer werd het specifieker, ik was helemaal verbaasd: "Mama nieuwe Hong Jie nodig! China bellen. Nieuwe Hong Jie sturen, twee armen. Mama maken! Mag daaaaat....???" op een zoetgevooisd toontje, alsof het mijn keuze zou zijn om er 'even' een arm aan te plakken.

Even een gesprekje gevoerd op zijn niveau over dat het echt heel makkelijk is om twee armen te hebben en dat ziek zijn niet leuk is, maar dat ik geen andere Hong Jie wil dan deze. Nooit!

4 opmerkingen:

  1. Hé, plaatsing zonder goedkeuring... is het beleid versoepeld?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik hoop dat de adoptie-b@tches mijn weblog even links laten liggen. En wat beters te doen hebben dan op mijn teksten te reageren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een wijsheid al voor zo'n klein mannetje. Ontroerend hoor. Verwen hem maar lekker. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen