zondag 21 november 2010

Weer een Chinees erbij in ons dorp!

Nee, niet een nieuw Chinees restaurant: een Chinees kind. Vandaag ben ik met Hong Jie naar het aankomstfeestje geweest van Fang. De ouders van Fang wonen naast de ouders van onze buurvrouw (volg je het nog?).

Leuk om hem in levenden lijve te zien na het volgen van hun weblog. Een prachtig mannetje! Iets groter dan Hong Jie. Toevallig liepen ze vandaag in dezelfde trui (weliswaar een andere kleur) dus dat zorgde nog een keer voor wat verwarring bij een bezoeker van het feestje. Al die Chinezen lijken ook op elkaar! :-)

Fangs ouders kunnen Sinterklaas laten weten dat hij NIET hoeft te komen dit jaar, want hij heeft zijn eigen Intertoys-filiaal al bijelkaar verzameld. Pfoe!

Vanavond heb ik, na een tip van een Amerikaanse moeder, geprobeerd een éénhandig mes te bestellen voor Hong Jie bij Amazon.com. Helaas: messen mogen niet verscheept worden naar Europa. Zal ook wel iets met 11 september te maken hebben, grrr... Ik probeer hetzelfde mes nu van deze leverancier te krijgen; even hun antwoord afwachten. Er gaat een wereld voor je open als je zoekt op dingen die gemaakt zijn voor mensen met een beroertje. Zo vond ik zelfs dit eenhandig kookboek. Maar dat is iets voor later zorg! Pepijn gaat in elk geval dit snijplankje ook namaken als bord, want dat vond ik toch wat prijzig. Heel handig!

2 opmerkingen:

  1. Grappig Karen, toen ik op de revalidatie afdeling werkte in het Zuider te Rotterdam (10 jaar geleden) gebruikte de patienten die plankjes ook. Ze werden aangepast zodat ze volledig naar wens van de patient mee naar huis konden... Misschien kun je eens informeren bij Jongengel in Rotterdam of ze dit soort dingen nog in het assortiment hebben??? En gelukkig heb je een handige vent getroffen... dat plankje komt er dus gewoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karen

    Een aantal van die aanpassingen ken ik voor mensen die een beroerte hebben gehad. Er zijn bijv ook speciale haakjes om knoopjes dicht te maken. Verder kan je schoenen op een bepaalde manier inrijgen zodat je ze met 1 hand kan strikken. Volgens mij weet een ergotherapeut hier meer van. Succes met jullie ontdekkingstocht naar alle handige spullen.

    Groetjes Sabrina
    mama van Shi-Yan en Q nog in China

    BeantwoordenVerwijderen