woensdag 1 december 2010

Altijd feest met copy & paste

Een gevleugelde kreet van mijn oud-collega Marja: "Altijd feest met copy & paste!".
Tuurlijk - goed gejat is beter dan slecht bedacht. Letterlijk overschrijven van een weblog is prima, als je wilt dat je feiten kloppen, wanneer je een artikel schrijft over een gezin met adoptiekinderen.

Dat laatste ging helaas even de mist in met deze journalist. Gevalletje 'kruislings weblogs lezen', vermoed ik. Want dit hilarische artikel kreeg ik toegestuurd door collega-adoptiemoeder-die-blogt Annerieke. In haar lokale krant moest ze lezen dat zij als schrijfster van het boek Een Kwetsbaar Begin (check) als dorpsgenote (check) moeder was van twee biologisch eigen kinderen (check) en twee adoptiekinderen (check). Genaamd... Ying Xin en Hong Jie! LOL! Wel met de juiste benaming van hun SN. En die waren NIET kruislings gelezen; jammer eigenlijk, het was pas compleet geweest als Hong Jie het Syndroom van Poland had gehad en Ying Xin FFU-complex. Wat een giller!

We hebben maar besloten dat ik ze naar Zeewolde stuur en in ruil daarvoor Nina en Marthijn krijg teruggestuurd. Je bent aan het kwartetten of je bent het niet! :-)
(Oh, en dat deze krant ook nog wel een corrector dan wel een update van de spellingchecker kan gebruiken, dat laten we dan maar even helemaal buiten beschouwing. Zucht.)

10 opmerkingen:

  1. Als ik het zo lees, is het inderdaad een giller! Toen ik het las kon ik m'n ogen echt niet geloven. Knap staaltje baggerjournalistiek... ;-)

    Annerieke

    PS: Heb nog heel even gewacht met het pakketje Nina en Marthijn op de post doen, het is zo koud buiten en daarnaast waren ze bang hun cadeau's mis te lopen a.s. zaterdag. Ik wacht daarom even tot maandag...Gelijk oversteken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt PrutsPieten en SorryPieten. En dus ook PrutsJournalisten. Ben benieuwd of-ie met een sorry komt, maar het zou mij een ingezonden brief naar de krant waard zijn.

    Groet,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeeminee zeg .. hoe mis kun je zitten ... hoe moeilijk kan het zijn zeg ... pfffff.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een giller.
    Nou Annerieke heeft weer iets om achter aan te gaan, tenminste dat zou ik doen.

    Groetjes,
    Jolanda,
    mama van Bing en Menglan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sjonge, jonge zeg! Ook fijn dat Annerieke zelf is geraadpleegd... Als je dit leest, ik zou nog even om rectificatie vragen als ik jou was, Annerieke. Weer wat gratis publiciteit in de plaatselijke krant ;-)
    groetjes,
    Claudia, mama van Nina (9 jr, Guangxi) en Yuri (7 jr, Tianjin)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha ik moet hier wel heel erg hard om lachen. Wat een giller. Grt Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, hoe dom inderdaad! Een echte klunsjournalist dus.

    Greetz,
    Vonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, dat is niet netjes......slordig hoor!
    Maar een rectificatie levert weer wat publiciteit op en dan kan Annerieke misschien nog meer "signaren"

    Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na een boze brief van mij naar de Flevopost, heeft de journalist zijn excuus aangeboden en rectificatie beloofd. We zullen zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pffff, deze is wel heel komisch haha.

    gr.Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen