zaterdag 4 december 2010

Sint-stress

Ik zal blij zijn als het maandag is! De kinderen zijn bij vlagen hyper-de-pieper, huilerig, blij en humeurig tegelijk. Ying Xin is een dankbaar slachtoffer voor de marketeers van speelgoedfabrikanten; ik word zo ongeveer bij IEDERE reclame geroepen, met haar gillende uitroepen: 'Oh mama, DAT wil ik ook! Heb je het gezien? Heb je het opgeschreven?'. Al een paar dagen maak ik haar duidelijk dat Sinterklaas zijn kadootjes echt al wel gekocht heeft en dat ze alles wat ze nu ziet, maar voor haar verjaardag moet vragen. Met daar achteraan de kleine lettertjes van papa en mama: Je Mag Sinterklaas Alles Vragen, Maar Je Weet Nooit Of Je Het Krijgt! Want Hong Jie had ook al bedacht dat hij dan wel aan Sinterklaas een DS ging vragen - want op die van broer en zus mag hij bijna nooit. Even de verwachtingen managen...

Vandaag is mijn rol beperkt gebleven tot onzichtbare Zwarte Piet (zakken voor de deur, bonken op de deur) bij een gezin in de buurt. Leuk! Gleed wel bijna uit door de sneeuw op mijn haastige terugweg; ik dook als een haas achter mijn auto, want mijn voordeur ging ik niet meer halen zonder gespot te worden - LOL!

Ondertussen was Pepijn weg voor een heuse performance als 'The Good Holy Man Himself' bij vrienden van ons. Ik heb het filmmateriaal nog niet gezien maar ben héél benieuwd! Vandaag had hij zitten knutselen om een boek te bekleden met rood karton en gouden lint. Ying Xin geloofde onmiddellijk dat het 'gewoon' een kadootje was en hielp ijverig mee. Hij was compleet in outfit, met witte schmink op zijn donkere wenkbrauwen. De echte dus!

O nee, die komt morgen bij ons thuis. Benieuwd of hij door de sneeuw kan komen - we hebben al een mail gekregen dat het eventueel wat uitloopt. Hmm... Morgen meer nieuws!

1 opmerking:

  1. Ja en bij ons was 'ie'! Het was in een woord GEWELDIG! Hij was zo rustig als een klaas betaamd en 'heel scherp' dit jaar....Vooral opa en zwager (vriend zus Esmé) kregen een pittig woordje! ;-) Dit uiteraard allemaal met een enorme knipoog. Materiaal zal vast ook leuk zijn, de foto's komen ook jullie kant op. Gaaf voor later! ;-) Fijne middag en dikke kus van Esmé. (en de rest uiteraard! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen