vrijdag 17 december 2010

White Christmas

Goed, ik heb er een uur over gedaan om Casper uit school te halen(een rit van 8 kilometer). Maar het is wel heel sfeervol, toch? 25 centimeter sneeuw ligt er maar liefst in ons dorp. Leuk!

Gisteravond gelukkig nog niet; toen hadden we twee kerstdiners om kinderen naar te vervoeren. HJ en YX konden het gelukkig lopend doen. Bij Caspers school is het de gewoonte dat de ouders ook blijven borrelen; voor ouders hangt er ook een intekenlijst, net als bij de kinderen. Blokjes kaas, leverworst en een paar flessen fris - onze bijdrage was zo op! Er was een hele leuke quiz georganiseerd met vragen over de school en de historie van de school. Hoeveel jongens zijn er sinds de start op school geweest, inclusief die er nu nog zijn? Ehm... Hoeveel setjes broertjes en zusjes er zijn onder de 64 leerlingen weet ik nog wel: 17. Had ik goed gegokt. Ik deed samen met een andere moeder met een stemkastje, en in ronde 1 waren wij de winnaars! Van een fles Leonardo Chianti. Heel toepasselijk natuurlijk :)

Casper aan het kerstdiner:



Dit jaar even geen kerstboom voor ons - hadden we even geen zin in, en met de prijzen die ze ervoor vragen... Jaiks! Ik ga toch geen boom kopen van 75 euro die twee weken staat?? Dus: een kerstkrans. Leuk om te versieren, al zou je dat niet zeggen bij deze foto. Een memorabele foto waar ALLE DRIE de mensen er raar of sikkeneurig opstaan! :-)



Maar het resultaat mag er wezen! Heerlijk kitsch, zonder aanziens des bals of ornaments: gewoon allemaal erin. Super!

5 opmerkingen:

  1. Grappig want meestal heb ik zo'n gevoel dat je een nieuwe blog hebt geplaatst en vaak klopt het ook.

    Hier gister ook kerstdiners maar dan wel met glibberpartijen, helaas voor M ook nog een keer pal achterover ;-( Wel leuk al die dikke vlokken tijdens je kerstdiner. Het is hier al dagen steeds wit, we hebben de oprit al tig keer schoon gemaakt en je weet de lengte daarvan ;-)

    En ja het is echt waar, bij jullie is veel duurder dan hier want wij hebben een boom voor 'slechts' de helft en dan nog wel een echte Nordman. Mss toch maar een nepper?

    Anyway fijne dagen en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben al 10 jaar dezelfde nepper, haha! En dit jaar tot Rosanna's vreugde in paars en zilver gehuld!

    Nu nog duimen voor morgen! (hier ligt echt geen 25cm!! maar een hoop is het zeker)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar na kerst een nepperd gescoord bij de Hema voor een echt Hemaprijsje. En het mooie is, de lampjes zaten er al in... Hij staat heel erg gezellig zo in de huiskamer en is niet van echt te onderscheiden(mmwwaaahh). Heerlijk kerstvakantie! Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haaj! Bij ons ook zo'n heerlijk dik pak. Zei al eerder: mooie plaatjes wel ja, maar verrekt lastig voor naar werk en zo! Kids hier ook donderdag kerstdiner gehad; verheugen ze zich altijd het hele jaar op, idd glijdend door de sneeuw er naar toe :-)...voor ons mazzel met 3 kids op 1 school, en korte loopafstand.
    En ook wij hebben al jaren een nepperd; ik vind het heerlijk :-). Mijn seizoen is toch de zomer haha.
    Greetz! Vonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, Ka, ik twitterde het ook al, maar een beetje magertjes vind ik het wel hoor, alleen zo'n krans. Scoor gewoon lekker na de jaarwisseling een nepperd in de uitverkoop en je hebt elk jaar een boom (geur kan ook uit een busje, haha). Ik snap de wat zure gezichten op de foto dan ook goed ;-)

    Bij jullie al vakantie neem ik aan? Hier moet iedereen nog een week. In hun onmetelijke wijsheid hebben de schoolstichtingen hier in de regio besloten om zowel de herfst- als de kerstvakantie een week op te schuiven, met als gevolg dat we nu voor de 2e keer achter heel NL aan hobbelen. Wel relaxed hoor, werken tot een paar uur voor kerst :-((........

    Fijne dagen alvast voor jullie vijven.
    Groetjes van iedereen hier,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen