zondag 2 januari 2011

Een goed uiteinde en een goed begin

Ying Xin luidde 2010 uitstekend uit: met een prachtig A-diploma!



Ze had echt supergoed gezwommen. Er was veel werk gemaakt van het ritueel 'diploma uitreiking', compleet met muziek, ballonnen en 'zouden de diploma's er nog wel zijn?'-kluchtje. We hebben haar aangemeld voor B, want dat wilde ze toch wel (broerlief Casper vond A genoeg destijds). A moet, B mag is onze regel, dus prima! Volgens de badmeester halen kinderen die van deze cursus komen het meestal in 3 tot 6 maanden. Nog te overzien dus :-)

Ze is helemaal dol op dit liedje dat ze daar draaiden (verkeerde beelden erbij, maar ik ben nog in afwachting van het MP3-tje dat we in haar eigen film kunnen monteren...):



Ze was apetrots, en wij allemaal ook. Ik schoot vol bij haar trotse gezichtje, tot verbazing van Casper: 'Mama! Je huilt!'

's Middags ging zo op aan de laatste voorbereidingen voor Oud & Nieuw; mijn broer & vriendin en onze buren kwamen het vieren. Eerst hebben de kinderen samen gegeten, die daarna naar bed gingen. Wij gingen aan de Oudjaarsdis - de conferences zijn helemaal aan ons voorbijgegaan; het tafelen duurde zo lang dat we pas om half twaalf het laatste hapje tarte tatin met vanilleijs (specialiteit van mijn schoonzus) naar binnen schepten. Snel, snel, champagne, televisie aan voor de klok en de kinderen wakker maken!

Casper wilde om 0.04 uur al weer naar bed ('Ik ben zo moehoe...') en kroop weer onder zijn dekbedje. Uit zijn zolderraampje pal boven zijn hoofd heeft hij nog een paar vuurpijlen kunnen zien. De andere vier kinderen wilden naar buiten en kregen dus de hele bups mee - behoorlijk wat dit jaar! Hong Jie vond het eerst wat spannend allemaal maar was al snel dolenthousiast.

We hadden vorig jaar door de jaarwisseling heen geslapen als gevolg van de jetlag - alle wekkers ten spijt - en hadden dus nog vuurwerk in de schuur liggen dat ingezet kon worden. Er was eerder op de avond, toen de kinderen in bed lagen, ook nog wat onverwacht vuurwerk, even schrikken: in de schuur stonden drie flessen cola die waren bevroren en ook in volume (door de kou?) zo'n 30% waren gegroeid. Ik wilde ze voor de veiligheid op de oprit zetten, achter de pot met buxus, maar eentje viel om - lang leve die grote pot, die als schild fungeerde, want de fles explodeerde in tientallen stukken plastic en brokken ijs. Ik was alleen buiten, iedereen binnen schrok zich een ongeluk; het klonk alsof ik een strijker onder het keukenraam afstak. Ik hield de rest van de avond een gevoel in mijn oren alsof ik bij een popconcert was geweest... Inmiddels weer OK, gelukkig. Gatver. Geen cola meer van de @ldi in dit huis!

Hong Jie en het buurmeisje vonden het prima om om 1 uur 's nachts naar Dora te zitten kijken, onder het genot van een oliebol ('Veel suiker mama!').



Om half twee zijn ze weer naar boven gegaan om door te slapen (buurmeisje dit keer in haar eigen huis). Ying Xin om half drie samen met mama; die vond het nog steeds gezellig. Vooral de toren bouwen met oom Martijn was leuk (lang leve de kabouterplankjes, die intensief worden gebruikt hier in huis).



Iedereen veel geluk voor 2011! Dat het mag brengen wat je wenst.

5 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een goed begin van het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha Had ik je gezicht wel willen zien ;-)) Arme oren van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die fles cola! Ik vertelde het hier aan tafel en de jongens zaten ademloos te luisteren. Daniël's reactie: Ik ga direct een fles cola bevriezen, cool!!

    Die knappe Ying Xin, mét diploma, wauw!

    Gelukkig 2011! Lieve groeten van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als eerste alsnog een supergoed 2011 gewenst!
    Met veel fijne en heel weinig stomme momenten!
    En een diploma! Gefeliciteerd!

    (mocht jij het mp3tje krijgen van het diploma liedje, hou ik me heel erg aanbevolen!
    Sinds het diploma zwemmen van Quinten ben ik al op zoek naar dit liedje en zijn filmpje ligt al een heel aantal jaar (lees 6 jaar) klaar te wachten op de muziek :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proest ik heb overigs een hele blije peuter hier, die nu al 6 keer dit liedje wilde horen en inmiddels meezingt :)
    Hij wil dit ook!

    BeantwoordenVerwijderen