dinsdag 18 januari 2011

Pufpuf


Hong Jie heeft een notoir kwetsbaar punt: zijn luchtwegen. Meneer kan een keel opzetten van jewelste, dat is het probleem niet... Maar als de R in de maand is, is het vaak hoesten - en dan de soort die uit je tenen komt en waarbij je bang bent dat er stukjes long meekomen. :-(

Vandaag weer een bezoekje aan de huisarts, om te checken hoe het nu gaat. We moeten zijn puffer weer afbouwen, maar in dit griepseizoen nog even niet stoppen. Hij werkt gelukkig soepel mee met puffen, maar het blijft een aandachtspunt.

Verder ben ik naar de HEMA geweest om spullen aan te schaffen voor het project 'Een Goed Gedocumenteerde Jeugd' (geïnspireerd door Annerieke). Ik had haar gemaild met wat vragen, en er volgde een heel uitgebreid antwoord - en later nog dat blogstukje. Zo uitgebreid als haar aanpak wordt het niet vrees ik, maar we maken een mooie start in het nieuwe jaar!
Zoals ik in mijn eigen werkblog al schreef: goede voornemens kunnen gelukkig elke dag beginnen. :-)

3 opmerkingen:

  1. Ik herken het ... onze astma-zoon heeft hetzelfde gehad. Hij stond met 11 november bij het zingen langs de deur zelfs zoveel te hoesten dat het eten er weer uit kwam. In de tijd van intensieve wedstrijdsport was het puffen niet nodig. Toen hij stopte weer wel. Verkoudheid heeft hij niet meer gehad door de griepprik en dat maakt hij niet meer hoest (maar moet nog wel puffen) en heeft hij ook geen griep oid (afklopppen! :-) ) meer heeft gehad.
    groetjes corien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben trots op je!

    Lieve groeten,

    Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HIhi jij ook al geinspireerd door Annerieke!
    Ze doet goed werk zeg ik!

    BeantwoordenVerwijderen