dinsdag 15 februari 2011

Drukke tijden

De frequentie van mijn blogstukjes daalt wat, hebben de vaste lezers vast gemerkt. Het is dan ook een drukke tijd in Huize Visser, zowel met werk als privé.

Mijn eigen bedrijf gaat steeds meer vaart krijgen, maar heeft dat nog niet genoeg, dus ik Twitter, blog en netwerk me een slag in de rondte. Erg leuk om te doen, maar een traject van de lange adem.

Thuis hebben we dan nog de normale schoolperikelen: ouderavonden, een thema-avond die ik organiseer voor Caspers school (want ik verveelde me zo...), valentijnknutsels die gemaakt moeten worden, elke dag tien minuten lezen voor Ying Xin (afgetekend op een kaart), speelafspraakjes, overleg met HJ's juf inplannen, enzovoort. Casper heeft twee maandagavonden ingevallen bij een schaaktoernooi in de regio waar wat teams van zijn school aan meededen. Met succes, meneers team is tweede geworden! Heel leuk, maar dan hoor je 's middags van hem dat hij die avond om half zeven daar moet zijn, net als je stoofvlees in de pan gooit dat drie uur moet pruttelen én je weet dat manlief pas om half zeven thuis is... Met wat kunst- en vliegwerk en een buurvrouw waar HJ en YX even konden blijven is het opgelost. Maar het stoofvlees wordt vanavond pas soldaat gemaakt! Casper trots mét medaille ("Echt zilver", blijft hij stug volhouden).



Ying Xin wordt de 26e al weer ZEVEN. Dat betekent drukke voorbereidingen voor een kinderfeestje (op de manege, waar anders?), uitnodigingen, rijschema's, taart-met-foto bestellen, lijstjes bijhouden van steeds uitzinniger wordende wensen (en ondertussen gewoon kopen wat je al in je hoofd had). Ter illustratie een foto van de Walzkidzz-brochure waar Ying Xin in had zitten wroeten... Voor ons gemak had ze meteen maar even bij de dingen die ze voor haar verjaardag wilde een geel plakkertje bij geplakt! En dan moet je weten dat er bij het openen al spontaan vier uitvielen. LOL!



Hong Jie gaat deze week naar logopedie voor een evaluatie. School wil graag weten (en wij ook hoor) op welk niveau hij zit en of hij verder ondersteuning nodig heeft. Zijn prachtige volzin - zonder woorden te vergeten! - 'Mag ik alsjeblieft op schoot?' komt er na veel oefenen bij het avondeten feilloos uit... :-) Hij wil graag op schoot bij mij en mag dat als ik klaar ben met eten. (Hij eet dan nog even.) Wel een verbetering van 'Atte op schoot?'
Verder gaat zijn spraak best aardig, maar dat mag de deskundige ook bekijken.

Begin maart nog een keer naar orthopedie - een check up bij de benendokter - en als er plek is ook een keer naar de orthopedagoge. Een mens zou van minder daas worden :-)

Dan ben ik ook nog stiekem bezig om tóch een China-reis te regelen in dit kalenderjaar. Daarvoor zijn de voorbereidingen al in volle gang. Ik durf er niet veel over te zeggen (brengt vast ongeluk), dus daarover pas veel later weer meer!

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt inderdaad wel druk in Reeuwijk. Maar zo'n professional organizer doet dat natuurlijk fluitend met 2 vingers in de neus! ;-)
    Wij hadden al gezien dat er even niet geblogd werd, maar gelukkig nu even een wat uitgebreider bericht.

    Groeten

    opa John & oma Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfffff en ik maar denken dat ik het druk heb, haha. Knap hoor, dat je dat allemaal kunt.
    Heel veel sterkte maar nutuurlijk ook veel succes met alles. En wat leuk als het toch zou lukken met de Chinareis ( stiekem toch wel een beetje jaloers haha ).

    gr. Jack, Miranda,
    Joyce Lim Jae Young
    Faye Zhu Su E en
    Cabian Chen Ying Shu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Druk??? Hoezo druk????
    Loop je jezelf niet voorbij???

    Owwww, China, ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen