maandag 14 maart 2011

China bezoeken


In november ga ik samen met een vriendin (ook adoptiemoeder) naar China toe, voor ongeveer een week. Zo fijn dat de KLM rechtstreeks vliegt op de hoofdstad van hun provincie! En zo fijn dat Ying Xin en Hong Jie uit dezelfde provincie komen. Vijfhonderd kilometer uit elkaar geboren, maar naar Chinese begrippen is dat 'om de hoek'. Ik ga dan ook beide steden bezoeken: Hangzhou en Wenzhou.

We hopen daar mensen te ontmoeten die belangrijk zijn geweest in hun leven en in elk geval over te brengen hoe dankbaar we zijn voor die goede zorgen in de start van hun leven. Zo'n reis vergt nogal wat voorbereidingen en voorzichtig manouvreren, dus de in de tijd tot november zal ik daar flink wat uurtjes in steken.

Hope is like a road in the country; there was never a road, but when many people walk on it, the road comes into existence.
~Lin Yutang

5 opmerkingen:

  1. Jaloeoeoeoeoeooeoers ...... ;-)
    Ik ga jullie volgen hoor.

    Liefs, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhh zo jalours.
    Ik ga jullie gewoon boycotten tegen de tijd :-)))
    Zo ik heb gesproken maar meen er niks van behalve dat jalours zijn dan zucht! Geniet van de voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Leuk! Ben even benieuwd met wie je gaat?:)) Met Kaja..?

    veel plezier met de voorpret!
    groetjes
    Machteld

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooohhh, mag ik mee??? het is vast te ver van Nanning (Guangxi) en Tianjin... Nou ja, onze tijd komt nog wel... tot gauw! groetjes,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen