donderdag 3 maart 2011

Nieuwe traditie

(Voor wie zich afvroeg waarom dat vorige bericht er stond - want duh, hoe we eruit zien weten de meeste vaste lezers wel - dat was in verband met een tijdschriftinterview. Waarover later meer.)

We zijn een nieuwe traditie gestart! Ze moeten ooit beginnen, toch?

We hebben het 8-jarigen weekend bedacht. Casper is de eerste 8-jarige hier in huis dus krijgt de vuurdoop. Het betekent: een weekend echt wég (ver weg) met papa of mama, om iets te doen wat je leuk vindt.

Over twee weken gaan Casper en Pepijn op pad, vliegen naar Kopenhagen, Denemarken dus. Twee nachtjes blijven ze daar. Ze gaan allerlei dingen doen en bekijken: Tivoli park, de dierentuin... Ongetwijfeld vermaak genoeg.

Ying Xin wordt volgend jaar acht en heeft al een mooie bestemming bedacht: Parijs. Shoppen met mama! Dat kan ook met de trein, dus dat zal het wel worden. Het wordt met mama, want papa had hier niet bepaald trek in. :-)

(Het weekend Kopenhagen kwam eigenlijk als antwoord op deze vraag: wat is de goedkoopste KLM-vlucht? Vóór een bepaalde datum moest Pepijn nog een keer met KLM vliegen, om zijn stuwmeer aan airmiles veilig te stellen. Die miles gaan mij naar China brengen, eind dit jaar...)

7 opmerkingen:

  1. Legoland ligt daar ook in de buurt, ideetje mochten ze zich vervelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ligt Legoland daar nog best ver vanaf :-) Dat ligt nl. bij Billund.
    Maar dat terzijde.
    Volgens mij heb jij onlangs een artikel in Trouw gelezen??!!
    Wel heel leuk hoor!

    Wij hebben dat vroeger gedaan na ons eindexamen. Toen ben ik samen met mijn vader (jawel!) naar Parijs geweest. Niet shoppen, wel veel cultuur. En een heel dierbare herinnering!!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel slim om van een nood een deugd te maken ;-)

    Ik geloof dat ik dit mailtje maa reven niet aan Merle laat lezen. Want dan weet ik wel waar zij met mij naartoe wil ergens dit jaar. En dat staat al op de planning ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke traditie! Ik heb er pas ook aan gedacht om samen met Yu'tje op stap te gaan. Moeten we eigenlijk gewoon doen.

    Bedankt voor het duwtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het leuke van dit soort tradities is dat je even één-op-één bent, kostbare tijd die voor altijd in het geheugen van je kind achterblijft. Wij gaan iedere zomervakantie met de kinderen apart op stap. Het ene jaar mag je met de meisjes, het andere jaar met de jongens. Als ze twaalf zijn zit er een bijzonder uitje aan te komen, als mannen of vrouwen onder elkaar, en na de diplomering moeten we eigenlijk ook iets bijzonders op touw zetten (maar dat is nog heel ver weg).... In ieder geval wordt het dus een weekend optimaal genieten voor jouw mannen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor, vorig jaar met Rick naar London geweest. Volgend jaar is onze (pleeg) zoon aan de beurt.En Jin over 2 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai,

    Leuk hoor! Ik ben met Tian in dec een weekendje in Adam geweest, vond hij prachtig. Het deed hem ook echt goed en de weken erna was hij minder jaloers tegen Yuxiao, met blijvend effect:)
    Zelf vind ik vliegen voor een paar dagen wel een beetje zonde voor het milieu, maar kan me voorstellen dat het een geweldig uitje is voor vader en zoon, vliegtuig geeft ook een extra kick natuurlijk.
    Veel plezier alvast!
    groetjes,
    Machteld

    BeantwoordenVerwijderen