donderdag 16 juni 2011

Shoppen voor hulpmiddelen

Dit keer niet voor ons kind, maar voor Chinese kinderen. Omdat ik in november het tehuis van zowel Ying Xin als Hong Jie bezoek, heb ik hen gevraagd wat ze wilden krijgen. Melkpoeder, luiers, speelgoed, een bijdrage aan iets groots..?

Van Hong Jies tehuis kreeg ik een mail terug met een bijlage: een pagina uit een catalogus voor revalidatiehulpmiddelen. Ze zouden heel graag een kinderrollator met zitje en een badstoel willen krijgen; ik vermoed voor kinderen met Cerebral Palsy of Spina Bifida.

En als je daar naar op zoek gaat merk je pas de verschillen tussen een land zonder marktwerking op dat front (Nederland) en een land dat dat wel heeft (de V.S.). Voor exact dezelfde rollator (zelfde merk, type en kleur!) vragen ze hier zonder blikken of blozen 1.000 euro, waar de Amerikanen al tevreden zijn als ik iets minder dan 300 dollar van mijn creditcard laat afboeken. En ze doen de verzendkosten naar Europa er gratis bij (leuk zo'n actie!). Idem voor de badstoel: ruim 550 euro hier, of ook onder de 300 dollar in Amerika (inclusief onderstel). Allemaal grote bedragen natuurlijk, maar het scheelt een paar flinke slokken op een borrel.

Kaatje is niet voor één gat te vangen en wendde zich tot Marktplaats... Al waar ik een zo goed als nieuwe rollator en badstoel op de kop wist te tikken, samen voor nog geen 300 euro. Ka-Tsjing. En nee, dat is geen Chinees. De komende weken ga ik de badstoel ophalen; de rollator kan gelukkig per post komen. Dat wordt licht pakken!

Ik heb ook nog gegevens gekregen van andere organisaties om te vragen naar afgedankte materialen, dus misschien wordt het overbagage. Komt goed! ;-)

2 opmerkingen:

  1. Zo, dat scheelt een bom duiten! Goed geshopt Karen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal ook even struinen, iig naar lichtgewicht koffers ;-)

    BTW ik vraag X even of en waar het in CHina te koop is.

    Liefs
    Ka

    BeantwoordenVerwijderen